Monday, March 6, 2017

Kek Lumut by acik.yana

Korang pernah makan kek lumut x? Kalau korang nak tau, kek ni antara kek yg femes d sarawak. Tiap kali raya, ada saja rumah yang hidang kek ni. Kalau x jumpa kat rumah A, pegi rumah B C D E dan seterusnya hehehe ( A B C D E tu mewakili nama orang, sapa2 lah).

1st time aku makan kek ni masa raya kat rumah makcik aku. Rumah dia bukan kat Sarawak pun. Tapi dia bgtau, kek ni asal dari sana. So bila aku gugel, maka benarlah seperti yang dikata hehe. Mula-mula aku segan juga nak makan banyak, tapi tengok kazen-kazen aku selamba saja mkn smbil tgk tv beborak bagai, maka aku pun buat-buat selamba juga. Nak blend in kata org kahkahkah! Serius sedap weh!

Hari-hari biasa ni agak susah jumpa orang jual. Tapi sapa masih mahu merasa, boleh ke blog >> acikyana <<. Dia ada jual kek ni. Agak mahal tapi kalau tengok bahan-bahannya, memang mahal pun.Tapi sedap! Berbaloi dengan harga. Jangan korang ketagih sudah. Sedap weyhhh!

Warga sarawak tak heran pun dengan kek ni. Sekali lagi aku nak kata, sedap ok!